неділю, 30 листопада 2014 р.

Малі архітектурні форми.
Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із ландшафтною архітектурою як видом візуального мистецтва, надавати знання про малі архітектурні форми; ознайомлювати учнів із виражальними засобами японського саду; збагачувати та закріплювати вміння дітей сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості ландшафтно-архітектурних форм; закріплювати навички зображення ландшафтних об’єктів, передавання свого настрою та вражень; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу; розуміння та дбайливе ставлення до пам’яток архітектури; любов до національної  історико-архітектурної спадщини.
Обладнання: зображення різних за призначенням малих архітектурних форм; навчальні роботи з методичного фонду; фотозображення.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий та кольорові олівці; гумка; гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.
Основні поняття: «японський сад», «малі архітектурні форми».
Тип уроку: урок-екскурсія.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда
1.     Що таке пейзаж?
2.     Які види пейзажів вам відомі?

ІII. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя.
-         Сьогодні ми з вами будемо мандрувати. Кожен із нас любить мандрувати. Хтось хоче піднятися у повітря на літаку, хтось із задоволенням підкорить гори, а ми з вами будемо мандрувати пішки. Спочатку наша мандрівка буде проходити Україною. Давайте віртуально прогуляємось доріжкою саду, потім парку. Що ви помічаєте? (помічаємо витіюваті альтанки, зручні лави, прекрасні статуї)
До малих архітектурних форм належать павільйони,
















Вони можуть бути виконані з різних матеріалів — деревини, металу, каменя, цеглини, пластика та ін. Практично всі малі архітектурні форми мають функціональне призначення, а також відіграють важливу роль у декоративному оформленні садів і парків
Організація сприйняття творів мистецтва
Пояснення вчителя
Що вам відомо про Японію?
Давайте віртуально перенесемось в Японію, в Японські сади і проведемо екскурсію. Гляньте перед нами

Японські сади — вид японського мистецтва, де скульптурами є камені, пісок, зелень і навколишній простір.
Ці сади дозволяють перебувати всередині витвору мистецтва, милуватися навколишньою красою. Вигляд японського саду завжди вражає елегантною красою і правильною композицією. Від ніхон тейєн, як його називають в Японії, віє таємницями і легендами — завдяки продуманому смисловому навантаженню саду. Кожна деталь японського саду несе в собі певне символічне значення. Головним символом японського саду є камені. Камені використовують природні та необроблені. Великий валун є символом гори, ним позначають спокій, стабільність, захист.

 Символічне значення невеликих каменів — пагорби. Крім того, маленькі булижники, що спускаються з підвищення, можуть символізувати гірську річку або водоспад. 








Рівні та пласкі камені використовують для покриття доріжок в японському саду. Доріжки з таких каменів — символ відвертості та свободи, доброти господаря саду.
 Окрім розміру, також має значення колір каменів. Камені сірого або блакитного відтінку є символом води і неба. Значення чорних або коричневих каменів — стихія землі. Символами рослин є камені зелених і жовтих тонів. Камені, що мають приблизний контур тварин, відповідно, є символами тварин. Особливим змістом камені володіють в японських садах (каресансуі). На рівному майданчику, вкритому світлим піском, розташовані візерунки із каменів, що означають єдність природи і людської думки. У садах каменів гравій (або пісок) традиційно символізує воду. Велика територія, вкрита білим гравієм, є символом моря. Пласкі камені на поверхні «моря» означають острови. Невеликі простори, посипані сірим піском і оточені каменями-скелями,— затоки. Чорний гравій, змішаний із червоним, означає землю після дощу. «Струмки» створюються із суміші піску і гальки світлих відтінків. Символ річки передається за допомогою темно-сірої гальки (води) і жовтого піску (берега).

IV. Закріплення вивченого матеріалу
Індивідуальна робота за творчим завданням
V. Підбиття підсумків
Обговорення учнівських робіт.
Виставка дитячих робіт.

Немає коментарів:

Дописати коментар