пʼятницю, 28 листопада 2014 р.

Урок - гра «У чарівному світі мистецтва»
«Образотворче мистецтво» 5 клас

Мета: систематизувати знання учнів за навчальний рік; активізувати творчу діяльність; розвивати увагу, уяву, кмітливість; формувати комунікативні навички, уміння працювати в колективі, досягати взаєморозуміння; виховувати любов до мистецтва.
Тип уроку: урок узагальнення.
Форма проведення: урок-гра.
Оснащення уроку: ігрові завдання, музичний супровід гри.
Підготовча робота. Учні об’єднуються в дві команди, ознайомлюються з правилами проведення гри та готуються до виконання завдань (підбирають загадки, складають вірші, ребуси, гуморески або казки на тему «Образотворче мистецтво»)
Хід уроку
I.      Організаційний момент
Вступне слово вчителя:
Вітаємо учасників нашої гри. Східні мудреці вважали, що людина народжується із прекрасним бутоном усередині. Від неї залежить, чи розквітне цей бутон пишною квіткою та наповнить своїм ароматом життя, чи навпаки, залишиться непоміченим, зівяне, засохне. Силою образотворчого мистецтва ми здатні впливати на прекрасний бутон нашої душі, пробуджуючи пелюстки прекрасної квітки. Сьогодні ми поринемо у чарівний світ образотворчого мистецтва. Дозвольте представити наші команди, які змагатимуться за звання «Кращий знавець образотворчого мистецтва». Це команди «Чарівні пензлики», «Мистецтвознавці».
Памятка учасникам гри:
1.     Говорити по черзі, а не всім одночасно.
2.     Не перебивати того, хто говорить.
3.     Чітко висловлювати свою думку.
II.   Гра «У чарівному світі мистецтва»
1-й тур. Тести «Дай правильну відповідь»
Командам пропонується тестові завдання. За кожну правильну відповідь вони отримують 1 бал.
1 команда
1.     Основні кольори палітри:
а) червоний, зелений, синій;
б) червоний, жовтий, синій;
в) червоний, білий, синій.
      2. До теплих кольорів належать:
           а) жовтий, рожевий, білий;
           б) червоний, білий, зелений;
           в) жовтий, оранжевий, червоний
       3. Водяна фарба – це:
           а) пастель;
           б) акварель;
           в) олійна;
       4. Скульптор зображує:
           а) хмари на небі;
           б) хвилі на воді;
           в) листя дерев;
           г) постать людини, тварин.
      5. Друковане відтворення малюнка:
           а) композиція;
           б) гравюра;
           в) вітраж.
      6. Слово «графіка» означає:
           а) пишу;
           б) ліплю;
           в) будую
      7. Картина І. Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові» належить до жанру:
           а) побутового;
           б) портрета;
           в) історичного
 2 команда
1.     До холодних кольорів належать:
а) червоний, фіолетовий, коричневий;
б) фіолетовий, синій, зелений;
в) оранжевий, зелений, фіолетовий
      2. До ахроматичних кольорів належать:
           а) чорний, білий, сірий;
           б) чорний, білий, синій;
           в) чорний, білий, червоний
      3. Інструмент для створення рисунку:
           а) штихель;
           б) пензель;
           в) олівець
      4. У скульптурі є важливим:
           а) форма;
           б) оточення;
           в) колір;
           г) лінія;
          д) композиція
     5. Гравюра на дереві – це:
          а) ксилографія;
          б) офорт;
          в) ліногравюра
     6. Матеріали, що використовують у скульптурі:
          а) рідкі;
          б) газоподібні
           в) тверді
     7. Картина І.Левітана «Золота осінь» належить до жанру:
           а) натюрморту;
           б) пейзажу;
           в) батального
(Журі підбиває підсумки 1-го гейму.)
2-й тур. «Ти – мені, я – тобі»
Кожен учасник команди загадує суперникам загадку з образотворчого мистецтва. За кожну правильну відповідь команда отримує бал.
(Журі підбиває підсумки 2-го туру.)
3-й тур. Вікторина «Мова барв і ліній»
 Учасники по черзі витягують номерок і відповідають на запитання, що має такий самий номер. За кожну правильну відповідь команда отримує бал.
1.     Що таке графіка? (Вид образотворчого мистецтва, де виражальним засобом є лінія, штрих, пляма, крапка.)
2.     Назвіть відомі вам види графіки. (Ліногравюра, офорт, ксилографія.)
3.     Назвіть відомі вам жанри графіки. (Батальний, історичний, побутовий, портрет, натюрморт, пейзаж, анімалістичний.)
4.     Назвіть жанр графіки, у якому художник зображує людину. (Портрет)
5.     Назвіть жанр графіки, у якому зображують «мертву натуру». (Натюрморт)
6.     Що таке живопис? (Вид образотворчого мистецтва, де головним виражальним засобом є колір)
7.     Назвіть відомі вам живописні техніки. (Живопис по-вологому, гра таж, акварельний живопис…)
8.     Назвіть основні кольори палітри. (Червоний, жовтий, синій)
9.     Назвіть ахроматичні кольори. Чим вони різняться? ( Чорний, білий, сірий; насиченістю)
10.                      Назвіть хроматичні кольори Чим вони різняться? ( Червоний, жовтий, зелений, оранжевий та ін..; кольором)
11.                      Назвіть похідні кольори. (Зелений, фіолетовий, оранжевий)
12.                      Скільки основних кольорів має сонячний спектр? Назвіть їх. (7; червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)
13.                      Назвіть жанр живопису, де основним предметом зображення є тварина. (Анімалістичний)
14.                      Назвіть жанр живопису, що ще називають «краєвидом». (Пейзаж)
(Журі підбивають підсумки трьох турів)

4 –й тур. Конкурс «Показуха»
Учням пропонується конверт із завданням – слово, яке потрібно показати жестами. (Слова: пензлик, пластилін, палітра, олівець, стаканчик для води, серветка, альбом, мольберт, художник, картина)

5-й тур. «Домашнє завдання»
  Команди зачитують твори складені вдома (вірш, гумореску або казку про образотворче мистецтво)
  (Журі підбиває підсумки.)
III. Підсумки гри

   Учні, які виявили найкращі результати, отримують звання: «Знавець з образотворчого мистецтва».

Немає коментарів:

Дописати коментар